Leo Expres v Pardubickém kraji

Leo Expres se dočkal a získal první zakázku na provoz vlaků za krajské peníze. Jedná se o tratě v Pardubickém kraji a to konkrétně trať 024 z Ústí nad Orlicí přes Letohrad, Králíky až do Mlýnického Dvora a 025 z Dolní Lipky do Hanušovic v Olomouckém kraji. Na tyto tratě nasadí pronajaté vlaky od Beacon Rail Leasing Alstom Lint 27 a 41, které ke konci prosince 2018 byly dopraveny do České republiky a nyní čekají na „bohemizaci“, tedy dosazení zabezpečovacího zařízení a vyvazovací opravy.

Leo Expres proto 5. ledna vypravil jednu ze svých jednotek, které již nějakou dobu používá, na předváděcí jízdy po Pardubickém kraji. Ve stanicích Lichkov, Letohrad a Jablonné nad Orlicí se tak objevil Stadler Flirt, konkrétně jednotka 480.003. Tu dopravce stáhnul bez náhrady z výkonů, které by jinak vykonala v čase jízd po Pardubickém kraji.

Společnost využila převáděcí jízdy nejen pro prezentaci veřejnosti, ale především i k náboru zaměstnanců, protože pro nové výkony ve východních Čechách hledá strojvůdce, vlakvedoucí, pokladní i pracovníky údržby. Dle tiskové zprávy Leo Expressu ten den jízdy přilákaly okolo tisícovky návštěvníků. Kromě zaměstnanců Leo Expressu, kteří ochotně odpovídali na dotazy návštěvníků byl na celé akci přítomen i hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Příjemný bonus celého dne byla možnost se zadarmo svézt z Jablonného do Pardubic, čehož jsem samozřejmě využil. Toto mé první svezení s jednotkou Flirt Leo Expressu bylo celkem příjemné a musím pochválit i vysoký komfort co se sezení týče. Avšak je vidět, že Flirt jsou jednotky především pro příměstský provoz a zvuk kol byl poměrně značný.

Autor

Anlex

🚋 Řidič tramvaje v Praze. 🚄 Dopravní nadšenec. 🎥 Moderátor/střihač a další v Metrobusu. 🏙ˇMilovník budovatelských strategií. #CitiesSkylines.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..