Možná si po přečtení nadpisu řeknete, že asi nepůjde o žádný zázrak. Protihlukové stěny známe všichni a denně se s nimi potkáváme, když díky nim nevidíme z vlaku vůbec nic, než nějakou barevnou plochu a které ani z druhé strany nevypadají nějak zvlášť hezky. Ale tato protihluková stěna je opravdový unikát.
A to vše díky její výšce. Stěny běžně dosahují i několika metrů, ale tato měří 30 centimetrů. Může to znít neuvěřitelně, ale fungovat to určitě může.
Největší část hluku od tramvaje pro rychlostech okolo 50 km/h totiž vychází od podvozku. A právě na to se tým kolem Martina Lidmily z katedry železničních staveb Fakulty stavební ČVUT zaměřil. „Existuje takové jednoduché pravidlo, že čím s tím opatřením jdete blíž ke zdroji, tím je účinnost větší“ řekl v rozhovoru pro Český rozhlas Lidmila.
A to že se snažili dostat co nejblíž ke zdroji je jen první část této stavby. Její účinnost ještě zvyšuje ještě zvyšuje samotný materiál, ze které je stěna vyrobena. Jedná se o nadrcené kousky starých pneumatik, které díky tomu, jak jsou poslepovány, vytváří uvnitř stěny mnoho malých dutinek, ve kterých se zvuk díky mnohonásobnému odrazu ještě více utlumí.