ÚMČ Praha 8 má studii vedení tramvajové tratě do Bohnic

 

Tramvaje v Bohnicích budou předmětem diskuzí ještě dlouho. Na jedné straně se městská část Praha 8 snaží početné sídliště, které je obsluhováno výhradně autobusy, napojit na kapacitnější a ekologičtější dopravní prostředek, ale na druhé straně je několik tisíc obyvatel Bohnic, kterým se tramvaje nelíbí. Jsou podle nich pomalejší, hlučnější a kvůli nim ubyde zeleň a jízdní pruhy.

A to poslední je věc, kterou nejsem schopný pochopit. Ačkoli Bohnice byly stavěny tak, aby tam v budoucnu bylo možné zavést tramvaje (dokazuje to například abnormálně široký zelený pás v jižní části ulice Lodžská), tak i přes to tento potenciál není studií využit. Alespoň, že jsou navrženy dvě varianty vedení tratě. První nešťastná povrchová varianta a dále sice dražší, ale pro Bohnice ideální, podzemní varianta vedená centrem sídliště.

Další lokalita, kterou tato studie řeší je kromě tramvajové smyčky Sídliště Bohnice i vedení tratě přes Kobyliské náměstí. Tady evidentně jen vzali tužku a nakreslili koleje přímo z Čimické ulice do ulice Pod Sídlištěm. Údajně vycházejí ze studie průchodu Kobyliským náměstím z let 2007 a 2016. Bohužel jsem tyto studie zatím nedohledal, takže nevím na kolik je to jenom zkopírování plánu. Co mě ale děsí je to, že zatím nikde není dohledatelné napojení na stávající tratě v Kobylisích, protože toho, co studie zatím naznačují, to vypadá, že napojení bude v křižovatce Klapkova/Střelničná/Pod Sídlištěm, což je ale hovadina, protože tam nemá tramvaj z centra šanci se vytočit na trať do Bohnic. Ale o tom jsem více psal v Tramvaje do Bohnic.

Autor

Anlex

🚋 Řidič tramvaje v Praze. 🚄 Dopravní nadšenec. 🎥 Moderátor/střihač a další v Metrobusu. 🏙ˇMilovník budovatelských strategií. #CitiesSkylines.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..